How can implementing mindfulness and meditation succeed in in the context of higher education?

Andreas de Bruin about his book »Mindfulness and Meditation at University. 10 Years of the Munich Model«

At universities, our educational centers of thought, the intellect has been promoted almost exclusively up to now, while intuition is given little space, if any. The fact that intuition functions in a completely different way, on the basis of deep introspection, and that mindfulness and meditation can make an important contribution, is adequately substantiated in this book.

Wie kann die Implementierung von Achtsamkeit und Meditation im Hochschulkontext gelingen?

Andreas de Bruin über den Band »Achtsamkeit und Meditation im Hochschulkontext. 10 Jahre Münchner Modell«

An den Hochschulen, unseren Bildungsstätten des Denkens, wird bislang fast ausschließlich der Intellekt gefördert, während der Intuition, wenn überhaupt, nur wenig Raum zugestanden wird. Dass die Intuition auf eine völlig andere Weise, auf Basis einer tiefen Innenschau, funktioniert und Achtsamkeit und Meditation hier einen wichtigen Beitrag leisten können, wird in dem Buch adäquat begründet.